Pieczywo chrupkie na diecie – jeść czy nie?


Pieczywo chrupkie na diecie – jeść czy nie?

Jesteś na diecie odchudzającej i zastanawiasz się jakie pieczywo możesz spożywać, by Twoja waga spadała? Koniecznie czytaj dalej!

Podjęłaś lub podjąłeś decyzję o tym, że przechodzisz na dietę redukcyjną? Masz dość zbędnych kilogramów, a zbyt ciasne spodnie irytują za każdym razem, gdy patrzysz w lustro? Wszyscy znajomi podrzucają Ci ‘dobre’ dietetyczne rady, a Ty już nie wiesz kogo słuchać? Jedz po osiemnastej, nie jedz po siedemnastej, wyeliminuj cukier, jedz lub nie jedz owoców — słyszałeś je? Od tych wskazówek naprawdę można oszaleć. Dziś, przychodzimy do Was z wyjaśnieniem kluczowej kwestii, która z pewnością już do Was dotarła. ‘Odchudzasz się? Nie jedz chleba, pieczywo chrupkie na diecie to obowiązek!”. Ale czy aby na pewno? Jak to jest z tym pieczywem chrupkim na diecie? Jeśli jesteście ciekawi, koniecznie czytajcie dalej!

Jakie pieczywo na diecie?

Pieczywo chrupkie to popularny zamiennik, uznawany za świetną alternatywę dla pieczywa tradycyjnego. Spora ilość błonnika, jaka znajduje się w chlebkach chrupkich oraz, jak wielu osobom błędnie się wydaje niska kaloryczność, są powodem, dla którego ludzie decydują się jeść pieczywo chrupkie na diecie. Tymczasem, co może Was zdziwić, pieczywo chrupkie, wcale nie ma mniej kalorii niż zwykłe pieczywo. W 100 gramach chrupkich produktów Galicia znajdziecie około 350 – 400 kcal. Tymczasem 100 gram pieczywa żytniego na zakwasie będzie miało blisko 230 kcal. Oczywiście, jedna kromka pieczywa chrupkiego będzie ważyła mniej niż jedna kromka pieczywa tradycyjnego, więc jeśli zdecydujemy się na zamienienie ich 1:1 – faktycznie dostarczymy mniej kalorii i finalnie bilans kaloryczny będzie dla nas bardziej korzystny. Niestety, osoby na diecie często o tym zapominają, i w myśl stwierdzenia, że pieczywo chrupkie na diecie ‘odchudza’ – jedzą je bez ograniczeń. 

Normalnie, przed przejściem na redukcję zjedliby na śniadanie dwie kanapki, po przejściu na dietę jedzą sześć (ale na ‘odchudzającym’ ich zdaniem pieczywie). Pamiętajmy, że poza samą bazą, jaką jest pieczywo chrupkie, wprost proporcjonalnie do liczby kanapek, wzrasta także ilość dodatków, jakie na nie nakładamy. Finalnie, zamiana 1 kanapki na 3 zrobione na chlebku Chrupak – dostarczy Wam dużo więcej kalorii.

Czy zatem jeść pieczywo chrupkie na diecie odchudzającej?

Zdecydowanie tak. Pieczywo chrupkie Galicia warto jeść na diecie — odchudzającej i nie tylko. Jeśli będziemy spożywać jedynie porcję preferowaną przez producenta na opakowaniu, a nie całe opakowanie, nie musimy obawiać się o przyrost wagi. Takie pieczywo ma wiele cennych dla naszego organizmu składników. Jest wypiekane na naturalnym zakwasie, z najlepszych mąk o wysokim wyciągu. Dodatkowo, w jego składzie znajdziecie pyszne i zdrowe dodatki, takie jak pestki dyni, słonecznika czy siemię lniane.

Zalety pieczywa chrupkiego w diecie

Włączenie pieczywa chrupkiego do naszej diety ma swoje zalety. Przede wszystkim, jako że w jego składzie nie ma wody, a do wypieku używa się ziaren i wysoko gatunkowych mąk: pszennej grahamki, żytniej razowej, orkiszowej z pełnego przemiału, pieczywo chrupkie może posiadać więcej błonnika pokarmowego oraz witamin z grupy B. Niewysoka wilgotność chlebków chrupkich Galicia sprawia, że są one dłużej przydatne do spożycia i mniej podatne na rozwój drobnoustrojów, niż tradycyjne pieczywo. Oczywiście, nie można nie wymienić takich zalet jak wyjątkowy smak i niezwykła kruchość, która jest ciekawą odmianą od klasycznych kanapek.

Czy zatem można jeść pieczywo chrupkie na diecie?

Tak! Pieczywo chrupkie na diecie jest dobrym pomysłem. Oczywiście, wymiennie z tradycyjnym pieczywem, ponieważ żadne z nich ani nie tuczy, ani nie odchudza. Jeśli zjemy odpowiednią ilość jednego bądź drugiego i zamiast objadać się jak przysłowiowe bąki, zwyczajnie zaspokoimy głód, nie musimy obawiać się o tycie. 

Więcej o tym, czym zastąpić chleb i czy pieczywo chrupkie jest zdrowe, przeczytacie w kolejnym wpisie na naszym blogu, który pojawi się już niebawem.